Mums

Var hos dietisten idag kl 18. Dt var jätteintressant faktiskt. Vi snackade om frukost, lunch, middag. Så skulle jag mäta o väga mej - var tvungen o ta av mej tröjan o byxorna oxå egentligen vid vägningen men vägra, haha - o så fick jag ett papper där dt stod flera olika smoothies-varianter. Dt stod ungefär samma innehåll på alla, bara frukterna o bären som växlade. Och så är dt ju så att jag ska äta så mycket kalorier nu som möjligt (...), så jag är tvungen o använda turkisk yoghurt med 10% fett. O förvånande nog så är den jättegod! Härligt krämig o så ;) Så nu ska jag äta/dricka smoothie varje morgon o ta en banan om jag har lust oxå. Gött :)

Gonatt!

- Energirika drinkar -

Ingredienser
Portioner: 1

Hallonsmoothie
2,5 dl vaniljyoghurt eller turkisk yoghurt 10% fett
1/2 banan
1 dl frysta hallon

Blåbärsmoothie
2,5 dl vaniljyoghurt eller turkisk yoghurt 10% fett
1/2 banan
1 dl frysta blåbär

Jordgubbsmoothie
2,5 dl vaniljyoghurt eller turkisk yoghurt 10% fett
2/3 banan
1 näve vindruvor*
1 dl frysta jordgubbar

*om man känner för det

Fruktsmoothie
2,5 dl vaniljyoghurt eller turkisk yoghurt 10% fett
1/2 banan
1 kiwi, persika eller mango

Bananmilkshake
1 dl gräddglass
1dl mjölk
1 banan

Avokado/kiwimilkshake
1 dl gräddglass
1 dl mjölk
1 avokado
1 kiwi

Gör så här:
Lägg i alla ingredienser i en mixer. Mixa till en slät smoothie. Servera genast.
TIPS: Man kan göra dessa smoothies till mer näringsrika genom att mixa i 1-2 msk majsvälling pulver.




Kommentarer
Postat av: ModelBea

Ja tack det är bara bra med mig :) ! Har du gjort något kul i helgen :D ?

(just det jag har startat upp min modell-blogg nu också ifall du undrar varför det är någon som skriver till dig och du inte vet vem det är haha! Förut så svarade jag från svettlukt.blogg.se



Kram Bea

2011-11-08 @ 09:40:07
URL: http://modelbea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0